Plan dnia 6.00 – 16.00
- przychodzenie dzieci do przedszkola;
- zabawy dowolne służące realizacji zainteresowań dzieci; zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze (prace indywidualna z dziećmi); terapia zajęciowa (usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, sprawności manualnej, ruchowej itp.);
- opieka nad dziećmi z elementami integracji i socjoterapii (zabawy i zajęcia integrujące grupę), praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulującym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym oraz mającym trudności edukacyjne; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne; zabawa ruchowa; czynności samoobsługowe
- śniadanie , prace porządkowe
- różne formy aktywności dzieci w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego:
- zabawy dowolne dzieci w ogrodzie przedszkolnym itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, swobodna zabawa dzieci itp.);
- dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela (w tej części mieszczą się czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne np. obserwacja dzieci – indywidualna, grupowa; indywidualna praca z dziećmi – zajęcia korekcyjno – kompensacyjne; pomoc w dokończeniu prac plastycznych, rozmowy z dziećmi itp.);
- zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego; kierowanie przez nauczyciela działalnością dzieci w taki sposób, by osiągnęły, jak największy zakres wiedzy w danym temacie; zajęcia zakładają różne formy aktywności dzieci oraz formy dodatkowe, np. program pracy z dzieckiem zdolnym lub mającym trudności;
- zabawy swobodne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela;
- obiad
- podwieczorek
- bajko-terapia (słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej lub jej czytanie); zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych – usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, sprawności ruchowej, manualnej itp. (terapia zajęciowa); zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach; przygotowanie dzieci do udziału w różnych konkursach; realizacja programów autorskich i innowacji pedagogicznych; zabawy dowolne na placu zabaw; prace porządkowe; kontakty indywidualne z rodzicami;
- rozchodzenie się dzieci.